31 mars 2014

Online-språk

Barn och ungdomars online-språk/ internet-språk kan ibland te sig alldeles oförståeligt.
Här kommer lite förkortningar som ofta används.

FA: Forever alone = Alltid ensam
LOL: Lots of luck eller Laughing out loud = Lycka till eller skrattar högt
WTF: What the fuck = Vad fan
WTH: What the hell = Vad i helvete
STFU: Shut the fuck up = Håll käften.
GTFO: Get the fuck out = Stick iväg, strunta i mig
NVM: Never mind = Bry dig inte
IMO/IMHO: In my (humble) opinion = Enligt min åsikt, enligt min mening
NUB/NEWB: New be = Ny på spel och oerfaren, okunnig i allmänhet, amatör
OMG: Oh my god = Oh min Gud
CTDM: Crisp To Da Maximum = Krispigt till max.
ROFL: Rolling on floor laughing = Rullar runt på golvet och skrattar, skrattar ihjäl mig
LMAO: Laughing my ass off = Skrattar arslet av mig.
BRB: Be right back = Kommer snart tillbaka
AFK: Away from keyboard = Inte vid datorn
IRL: In real life = I riktiga livet, i verkligheten
POS: Parents over shoulder = Förälder tittar
RTFM: Read the fucking manual = Läs manualen för helvete, läs manualen din idiot
S>: Selling = Jag säljer prylar
B>: Bying = Jag köper prylar
FU: Fuck you = Idiot
TY: Thank you = Tack så mycket
THX: Thanks = Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar